2 Ağustos 2013 Cuma

Agnostik Yaşam

Bu yazımda agnostiklerin ve diğer dinsizlerin toplumda nasıl algılandığını anlatacağım. Tabi istisnalar her zaman vardır.

Genelde insanlar dinsizlerin çok rahat yaşadığını, sapık, yalancı, acımasız ve düzenbaz olduklarını düşünür.  Bununla ilgili bir anımı paylaşmak istiyorum. Bir gün bir arkadaşımla sokakta gezerken konu bir şekilde dine geldi. Ben agnostik olduğumu söyledim. Arkadaşım agnostisizimi bilmiyormuş. Tanrıya inanıp inanmadığımı sordu. Uzun uzun anlattım bu mevzuyu :) Sonra yaptığınız bir tür ritüel falan var mı dedi. Ben de haftasonları buluşup kedi yakalıyoruz; gizli bir evde o kedinin kafasını koparıyoruz, kanını içiyoruz dedim :) Buna inandı ve ''Neden masum kedileri öldürüyorsunuz? Yazık değil mi?'' dedi. Ben tabi bastım kahkahayı :)

Nitekim toplumda bunun gibi dinsizler hakkında yanlış kanılar mevcut. Elbette bunların sebebi bilgisizlik. Bunun farkındayız ama kendi kimliğimizi eğer yeterince açıklayabilirsek kafalardaki soru işaretlerini olabildiğince azaltabileceğimizi düşünüyorum.

İyi günler.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder